Exodia - 2011-06-24 19:40:14

Magia Run


http://i2.pinger.pl/pgr107/06d3a354001a948c49b27856/runy_1.gif

Umiejętnie stosowany system runiczny jest jednym ze skuteczniejszych rodzajów magii. Posiada do tego niemalże naukową precyzyjność jeśli chodzi o efekty. Runiczne symbole są kluczami energetycznymi, które niosą w sobie określoną wibrację. Łączenie ich razem w tzw. skrypty lub bindruny daje niesamowicie szeroką gamę zastosowań tych "energetycznych koktajli", to stąd bierze się owa precyzyjność w skutkach.

Ale z drugiej strony wyżej wymienione zalety stawiają dość wysoko poprzeczkę użytkownikowi, właśnie dlatego, że jest to tak precyzyjny, a jednocześnie silny instrument. Należy więc podchodzić do niego z nadzwyczajną uważnością. Niewłaściwe stosowanie może okazać się bolesne w skutkach.

                                           Krótkie BHP zabiegów magicznych

1. Zachowaj czysty spokojny umysł. Jeśli jesteś zdenerwowany, zmęczony, zestresowany, albo pod wpływem silnych emocji, to DAJ SOBIE SPOKÓJ Z MAGIĄ .

Umysł przed zabiegiem powinien być wyciszony, uważny i skupiony na celu.

2. Musisz wiedzieć PO CO to w ogóle robisz, i że BARDZO CHCESZ OSIĄGNĄĆ CEL. Niezbędny jest tu odpowiedni poziom wewnętrznej motywacji.

3. Nikt i nic nie może Ci przeszkadzać w miejscu przeprowadzania zabiegu magicznego

Jeśli spełniłeś powyższe punkty, możesz przystępować do dzieła.

Jednym z pierwszych działań jakie wykonuje się w magii run jest zapisanie runami swojego imienia. Właściciel tak wypisanego imienia, nosząc inskrypcję ze sobą, znajduje się pod opieką Futharku, a jest to jedno z silniejszych zabezpieczeń.

Każde słowo zapisane runami posiada silny, energetyczny wydźwięk. Siła ta przenosi się na przedmiot lub istotę, którą to słowo nazywa bądź określa.

Więc jeśli chcesz wzmocnić i ochronić coś w swoim życiu; rodzinę, firmę, dom, samochód, to napisz tego nazwę runami.

Właściwy skrypt runiczny jest niczym innym jak zapisaniem zaklęcia/ życzenia runami. Zapis ten ma wszystkie właściwości talizmanu.

Skrypt taki może być ogólny, czyli sytuacyjny lub imienny, tzn. zawierający imię osoby i tym samym przeznaczony tylko dla niej.

Jeśli potrzebujemy by skrypt działał dłużej warto wykonać go na nieco trwalszym nośniku.

Nośnik ten zawsze należy najpierw przygotować, ładując w odpowiedni sposób energią.

A, Ą - ansuz
B     - berkano
C, Ć - thurizas
D     - dagaz
E, Ę  - ehwaz
F      - fahu
G     - gabo
H     - hagala
I      - isaz
J      - jera
K     - kenaz
L, Ł  - legaz
M    - manna
N, Ń - nauthiz
O, Q - othala
P     - pertho
R     - raidho
S, Ś -sowilo
T     -teiwaz
U, Ó - uruz
W    - wunjo
Z, Ź - algiz
Ż     - ingwaz
       -wyrd (runa pusta bez przypisu dźwiękowego)
Np. imię Monika zapisane runami wygląda tak:
mannaz, othala, nauthiz,isaz, kenaz, ansuz
(z powodu braku możliwości wprowadzenia znaków runicznych dalszej prezentacji sposobów użycia nie będzie)

Po pewnym czasie do symboli runicznych zaczęto dołączać komentarze, na początku miały formę krótkich utworów poetyckich, jednak ich rolą jest raczej otwierać nasza jaźń na odpowiedni obszar skojarzeń. Skupiając się jedynie na treści owych komentarzy, stajemy się posiadaczami pewnej intelektualnej wiedzy, zalegającej w naszej pamięci. Jeśli uważasz, że taki jest właśnie sens przesłania niesionego przez runiczne znaki, to nie wiesz nawet jak bardzo minąłeś się z celem.

Runy staną się wówczas niczym wiedza wyuczona w szkole, a jaki masz osobisty pożytek z "suchej" informacji, że np. bitwa pod Grunwaldem miała miejsce w 1410r?

Jeśli chcesz poznać prawdziwą istotę run, musisz je poczuć całym sobą, na wszystkich możliwych płaszczyznach. Dopiero wtedy bliższy będziesz temu, czym te znaki tak naprawdę są.

Fehu      posiadanie, powodzenie, bogactwo      hojność
Uruz      moc, zdrowie, nieograniczony potencjał i możliwości, siła przetrwania      wytrzymałość
Thurisaz      witalność, ukierunkowana potęga, zaradność życiowa      niezłomność
Ansuz      inspiracja, porozumienie, mądrość, natchnienie      mądrość
Raidho      podróż, zmiana, wzrost, rozwój, otwartość, droga, ruch      entuzjaz
Kenaz      twórczość, olśnienie, sukces, entuzjazm, konstruktywna samorealizacja      żarliwość
Gebo      połączenie, zjednoczenie, miłość, współczucie      miłość
Wunjo      radość z osiągnięć, sława, zadowolenie, szczęście      życzliwość
Hagalaz      uwolnienie, gwałtowna zmiana, kryzys i odrodzenie      bezkompromisowość
Nauthiz      wytrzymałość, cierpliwość, twórcza dyscyplina      uważnoś
Isaz      stałość, zmaterializowanie, spokój, samoograniczenia      opanowanie
Jera      stopniowy rozwój, plon, nagroda, dojrzewanie      zapobiegliwość
Ihwaz      wytrwałość w dążeniu do celu, kontakt z duchowością, zakorzenienie, przemiana      wiara
Pertho      prawo przyczyny i skutku, tajemnica losu, wewnętrzna mądrość      ufność
Algiz      instynkt, naturalna ochrona, bezpieczeństwo      męstwo
Sowilo      dostatek, olśnienie, spełnienie, powodzenie, wzrost      zaangażowanie
Teiwaz      zdecydowanie, precyzyjny cel, męstwo, odwaga, sprawiedliwość, uczciwość      uczciwość
Berkano      płodność, uzdrowienie, nowy początek, kobiecość, wyobraźnia      czułość
Ehwaz      współdziałanie, postęp, wielkie zmiany, zdolności do adaptacji      współdziałanie
Mannaz      przyjaźń, współdziałanie, inteligencja, podobieństwo, optymizm      niezawodność
Laguz      intuicja, nadzieja, rytmiczny przepływ, nawiązanie kontaktu z własnym wnętrzem      odporność
Ingwaz      odpoczynek, regeneracja, odnowienie, niespodziewana pomoc      cierpliwość
Dagaz      oświecenie, przełom, szczęście, transformacja      jasny osąd
Othala      bezpieczeństwo, spokojny dom, wrodzone talenty, prawo i porządek      umiłowanie tradycji
Wyrd      przeznaczenie, karma, wola Siły Wyższej      los

Klasyczny futhark, dzieli się na trzy ósemki, tak zwane Atty, z których każda poświecona jest temu bóstwu, którego imieniu odpowiada litera zaczynająca daną ósemkę.
W literaturze spotyka się jednak omówienie 25 run. Ta dodatkowa runa pojawiła się w futharku dopiero w latach siedemdziesiątych, została najprawdopodobniej dodana przez Ralpha Bluma, który na podstawie tradycyjnego futharku stworzył własny system runiczny, nie będący już jednak futharkiem, ponieważ zaczynał się na runie mannaz,a kończył właśnie na runie Odyna, zwanej także runą wyrd. Ja nie polecam sotosowania jednak tej dodatkowej runy ponieważ może ona powodować konflikt z bardzo silnym egregorem runicznym.
Ósemka Freya -fahu, uruz, thurizas, ansuz, raidho, kenaz, gebo, wunjo,
Ósemka Hag -hagalaz, nauthiz, isaz, jera, ihwaz, pertho, algiz, sowilo,
Ósemka Tyra - teiwaz, berkano, ehwaz, mannaz, lagos, ingwaz, dagaz, othala,

Runy dzielimy także na energetyczne i magnetyczne. Energetyczne, dodają nam energii i siły, natomiast magnetyczne, wymagają od nas pewnego wysiłku i wykorzystania posiadanych zasobów energetycznych.
runy energetyczne:
uruz, thurizas, ansuz, raidho, kenaz, hagalaz, nauthiz, pertho, berkano, ehwaz, othala, dagaz
runy magnetyczne:
ingwaz, lagaz, mannaz, teiwaz, sowilo, algiz, ihawaz, jera, izas, wunjo, gebo, fehu

Współcześni runolodzy analizują ten schemat jako symbol różnych poziomów ludzkiej osobowości:

Nadświadomość :
Asgard - "Wyższe Ja", sfera światłych pobudek
Wanaheim - wyższa mentalność, sfera pozytywnych refleksji
Alfaheim - wyższy astral, sfera konstruktywnych emocji

Świadomość:
Midgard - osobowość, ego, samoświadomość
Utgard - niższe ja, sfera ciemnych pobudek

Podświadomość:
Swartalfaheim - niższy astral, sfera niszczących emocji
Hel - niższa mentalność, sfera negatywnych refleksji

Muspellheim i Niflheim - symbolizują kanały łączące człowieka z kosmosem

Legenda głosi że Midgard, Utgard i Wanheim to trzy światy na Ziemi, gdzie żyją odpowiednio: ludzie, olbrzymy, i Wanowie. Asgard, Muspellheim i Alfaihem to trzy wyższe, niewidzilane światy, gdzie przebywają Asowie. Pozostałe światy: Swartalfaheim, Niflheim i Hel były uznawane za dolne i nazywane królestwem Elfów ciemności, królestwem chłodu, gdzie żyją lodowe olbrzymy, którlestwem umarłych, rządzone przez królową- olbrzymkę Hel.
Świat ten, opiera się na świętym drzewie Yggdrasil (Igdrasil). To ogromne drzewo - cis, lub jak mówią inne źródła - jesion - będące osią i centrum świata, samo w sobie symbolizuje wszechświat. W jego gałęziach żyją przedziwne stworzenia: koza Heidrun, dająca zamiast mleka miód, który jest pożywieniem bogów, jeleń Eikthyrnir, z którego poroża tryskają strużki wody, zasilające wszystkie rzeki świata, orzeł i wiewiórka krążaca nieustannie pomiędzy nima wierzchołkiem drzewa oraz Nidhogg - żmija-smok, dokuczliwy gryzoń, niszczący korzenie Ygdrasila. Ten wyniosły cis, wypełniający cały świat, dający schronienie zmarłym i bogom, ma cztery korzenie. Pierwszy, podgryzany ciągle przez żmiję-smoka odnawia się dzięki swym niewyczerpanym cudownym sokom. Drugi korzeń, ciągnie się w stronę mgieł dalekiej pólnocy i gubi w Jotundheimie, krainie olbrzymów. Trzeci sięga aż do królestwa Mimira, pierwszego człowieka, który pośmierci panował w tym mrocznym świecie. na czartym korzeniu siedziały Norny - obecne przy narodzinach i śmierci każdego człowieka, lecz nie mające wpływu, na jego wolną wolę. Spod każdego z trzech pierwszych korzeni wypływa źródło.

www.elothfans.pun.pl www.rometrouterws50.pun.pl www.gastronomiauwm.pun.pl www.ronh.pun.pl www.wowbravehearts.pun.pl