Magia Run
Umiejętnie stosowany system runiczny jest jednym ze skuteczniejszych rodzajów magii. Posiada do tego niemalże naukową precyzyjność jeśli chodzi o efekty. Runiczne symbole są kluczami energetycznymi, które niosą w sobie określoną wibrację. Łączenie ich razem w tzw. skrypty lub bindruny daje niesamowicie szeroką gamę zastosowań tych "energetycznych koktajli", to stąd bierze się owa precyzyjność w skutkach.
Ale z drugiej strony wyżej wymienione zalety stawiają dość wysoko poprzeczkę użytkownikowi, właśnie dlatego, że jest to tak precyzyjny, a jednocześnie silny instrument. Należy więc podchodzić do niego z nadzwyczajną uważnością. Niewłaściwe stosowanie może okazać się bolesne w skutkach.
Krótkie BHP zabiegów magicznych
1. Zachowaj czysty spokojny umysł. Jeśli jesteś zdenerwowany, zmęczony, zestresowany, albo pod wpływem silnych emocji, to DAJ SOBIE SPOKÓJ Z MAGIĄ .
Umysł przed zabiegiem powinien być wyciszony, uważny i skupiony na celu.
2. Musisz wiedzieć PO CO to w ogóle robisz, i że BARDZO CHCESZ OSIĄGNĄĆ CEL. Niezbędny jest tu odpowiedni poziom wewnętrznej motywacji.
3. Nikt i nic nie może Ci przeszkadzać w miejscu przeprowadzania zabiegu magicznego
Jeśli spełniłeś powyższe punkty, możesz przystępować do dzieła.
Jednym z pierwszych działań jakie wykonuje się w magii run jest zapisanie runami swojego imienia. Właściciel tak wypisanego imienia, nosząc inskrypcję ze sobą, znajduje się pod opieką Futharku, a jest to jedno z silniejszych zabezpieczeń.
Każde słowo zapisane runami posiada silny, energetyczny wydźwięk. Siła ta przenosi się na przedmiot lub istotę, którą to słowo nazywa bądź określa.
Więc jeśli chcesz wzmocnić i ochronić coś w swoim życiu; rodzinę, firmę, dom, samochód, to napisz tego nazwę runami.
Właściwy skrypt runiczny jest niczym innym jak zapisaniem zaklęcia/ życzenia runami. Zapis ten ma wszystkie właściwości talizmanu.
Skrypt taki może być ogólny, czyli sytuacyjny lub imienny, tzn. zawierający imię osoby i tym samym przeznaczony tylko dla niej.
Jeśli potrzebujemy by skrypt działał dłużej warto wykonać go na nieco trwalszym nośniku.
Nośnik ten zawsze należy najpierw przygotować, ładując w odpowiedni sposób energią.
A, Ą - ansuz B - berkano C, Ć - thurizas D - dagaz E, Ę - ehwaz F - fahu G - gabo H - hagala I - isaz J - jera K - kenaz L, Ł - legaz M - manna N, Ń - nauthiz O, Q - othala P - pertho R - raidho S, Ś -sowilo T -teiwaz U, Ó - uruz W - wunjo Z, Ź - algiz Ż - ingwaz -wyrd (runa pusta bez przypisu dźwiękowego) Np. imię Monika zapisane runami wygląda tak: mannaz, othala, nauthiz,isaz, kenaz, ansuz (z powodu braku możliwości wprowadzenia znaków runicznych dalszej prezentacji sposobów użycia nie będzie)
Po pewnym czasie do symboli runicznych zaczęto dołączać komentarze, na początku miały formę krótkich utworów poetyckich, jednak ich rolą jest raczej otwierać nasza jaźń na odpowiedni obszar skojarzeń. Skupiając się jedynie na treści owych komentarzy, stajemy się posiadaczami pewnej intelektualnej wiedzy, zalegającej w naszej pamięci. Jeśli uważasz, że taki jest właśnie sens przesłania niesionego przez runiczne znaki, to nie wiesz nawet jak bardzo minąłeś się z celem.
Runy staną się wówczas niczym wiedza wyuczona w szkole, a jaki masz osobisty pożytek z "suchej" informacji, że np. bitwa pod Grunwaldem miała miejsce w 1410r?
Jeśli chcesz poznać prawdziwą istotę run, musisz je poczuć całym sobą, na wszystkich możliwych płaszczyznach. Dopiero wtedy bliższy będziesz temu, czym te znaki tak naprawdę są.
Fehu posiadanie, powodzenie, bogactwo hojność Uruz moc, zdrowie, nieograniczony potencjał i możliwości, siła przetrwania wytrzymałość Thurisaz witalność, ukierunkowana potęga, zaradność życiowa niezłomność Ansuz inspiracja, porozumienie, mądrość, natchnienie mądrość Raidho podróż, zmiana, wzrost, rozwój, otwartość, droga, ruch entuzjaz Kenaz twórczość, olśnienie, sukces, entuzjazm, konstruktywna samorealizacja żarliwość Gebo połączenie, zjednoczenie, miłość, współczucie miłość Wunjo radość z osiągnięć, sława, zadowolenie, szczęście życzliwość Hagalaz uwolnienie, gwałtowna zmiana, kryzys i odrodzenie bezkompromisowość Nauthiz wytrzymałość, cierpliwość, twórcza dyscyplina uważnoś Isaz stałość, zmaterializowanie, spokój, samoograniczenia opanowanie Jera stopniowy rozwój, plon, nagroda, dojrzewanie zapobiegliwość Ihwaz wytrwałość w dążeniu do celu, kontakt z duchowością, zakorzenienie, przemiana wiara Pertho prawo przyczyny i skutku, tajemnica losu, wewnętrzna mądrość ufność Algiz instynkt, naturalna ochrona, bezpieczeństwo męstwo Sowilo dostatek, olśnienie, spełnienie, powodzenie, wzrost zaangażowanie Teiwaz zdecydowanie, precyzyjny cel, męstwo, odwaga, sprawiedliwość, uczciwość uczciwość Berkano płodność, uzdrowienie, nowy początek, kobiecość, wyobraźnia czułość Ehwaz współdziałanie, postęp, wielkie zmiany, zdolności do adaptacji współdziałanie Mannaz przyjaźń, współdziałanie, inteligencja, podobieństwo, optymizm niezawodność Laguz intuicja, nadzieja, rytmiczny przepływ, nawiązanie kontaktu z własnym wnętrzem odporność Ingwaz odpoczynek, regeneracja, odnowienie, niespodziewana pomoc cierpliwość Dagaz oświecenie, przełom, szczęście, transformacja jasny osąd Othala bezpieczeństwo, spokojny dom, wrodzone talenty, prawo i porządek umiłowanie tradycji Wyrd przeznaczenie, karma, wola Siły Wyższej los
Klasyczny futhark, dzieli się na trzy ósemki, tak zwane Atty, z których każda poświecona jest temu bóstwu, którego imieniu odpowiada litera zaczynająca daną ósemkę. W literaturze spotyka się jednak omówienie 25 run. Ta dodatkowa runa pojawiła się w futharku dopiero w latach siedemdziesiątych, została najprawdopodobniej dodana przez Ralpha Bluma, który na podstawie tradycyjnego futharku stworzył własny system runiczny, nie będący już jednak futharkiem, ponieważ zaczynał się na runie mannaz,a kończył właśnie na runie Odyna, zwanej także runą wyrd. Ja nie polecam sotosowania jednak tej dodatkowej runy ponieważ może ona powodować konflikt z bardzo silnym egregorem runicznym. Ósemka Freya -fahu, uruz, thurizas, ansuz, raidho, kenaz, gebo, wunjo, Ósemka Hag -hagalaz, nauthiz, isaz, jera, ihwaz, pertho, algiz, sowilo, Ósemka Tyra - teiwaz, berkano, ehwaz, mannaz, lagos, ingwaz, dagaz, othala,
Runy dzielimy także na energetyczne i magnetyczne. Energetyczne, dodają nam energii i siły, natomiast magnetyczne, wymagają od nas pewnego wysiłku i wykorzystania posiadanych zasobów energetycznych. runy energetyczne: uruz, thurizas, ansuz, raidho, kenaz, hagalaz, nauthiz, pertho, berkano, ehwaz, othala, dagaz runy magnetyczne: ingwaz, lagaz, mannaz, teiwaz, sowilo, algiz, ihawaz, jera, izas, wunjo, gebo, fehu
Współcześni runolodzy analizują ten schemat jako symbol różnych poziomów ludzkiej osobowości:
Nadświadomość : Asgard - "Wyższe Ja", sfera światłych pobudek Wanaheim - wyższa mentalność, sfera pozytywnych refleksji Alfaheim - wyższy astral, sfera konstruktywnych emocji
Świadomość: Midgard - osobowość, ego, samoświadomość Utgard - niższe ja, sfera ciemnych pobudek
Podświadomość: Swartalfaheim - niższy astral, sfera niszczących emocji Hel - niższa mentalność, sfera negatywnych refleksji
Muspellheim i Niflheim - symbolizują kanały łączące człowieka z kosmosem
Legenda głosi że Midgard, Utgard i Wanheim to trzy światy na Ziemi, gdzie żyją odpowiednio: ludzie, olbrzymy, i Wanowie. Asgard, Muspellheim i Alfaihem to trzy wyższe, niewidzilane światy, gdzie przebywają Asowie. Pozostałe światy: Swartalfaheim, Niflheim i Hel były uznawane za dolne i nazywane królestwem Elfów ciemności, królestwem chłodu, gdzie żyją lodowe olbrzymy, którlestwem umarłych, rządzone przez królową- olbrzymkę Hel. Świat ten, opiera się na świętym drzewie Yggdrasil (Igdrasil). To ogromne drzewo - cis, lub jak mówią inne źródła - jesion - będące osią i centrum świata, samo w sobie symbolizuje wszechświat. W jego gałęziach żyją przedziwne stworzenia: koza Heidrun, dająca zamiast mleka miód, który jest pożywieniem bogów, jeleń Eikthyrnir, z którego poroża tryskają strużki wody, zasilające wszystkie rzeki świata, orzeł i wiewiórka krążaca nieustannie pomiędzy nima wierzchołkiem drzewa oraz Nidhogg - żmija-smok, dokuczliwy gryzoń, niszczący korzenie Ygdrasila. Ten wyniosły cis, wypełniający cały świat, dający schronienie zmarłym i bogom, ma cztery korzenie. Pierwszy, podgryzany ciągle przez żmiję-smoka odnawia się dzięki swym niewyczerpanym cudownym sokom. Drugi korzeń, ciągnie się w stronę mgieł dalekiej pólnocy i gubi w Jotundheimie, krainie olbrzymów. Trzeci sięga aż do królestwa Mimira, pierwszego człowieka, który pośmierci panował w tym mrocznym świecie. na czartym korzeniu siedziały Norny - obecne przy narodzinach i śmierci każdego człowieka, lecz nie mające wpływu, na jego wolną wolę. Spod każdego z trzech pierwszych korzeni wypływa źródło.
|