#1 2011-06-24 13:30:07

Exodia

Wiedźmisko

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 36
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Alchemik

Księga zaklęć i uroków

Accio
Wymowa: Akcjo
Opis: Sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Carpe Retractum.
Etymologia: Z łaciny accio znaczy wołam, kazać przyjść, przywoływać.

Aguamenti
Wymowa: Aguamenti
Opis: Wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.
Etymologia: Z łaciny aqua - woda, mens - myśl.

Alohomora
Wymowa: Alohomora
Opis: Otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Sezam Materio, a odwrotnym Colloportus, jednak jest ono zwykle za słabe na pokonanie bariery Sezam Materio.
Etymologia: Z hawajskiego aloha - żegnaj, z łaciny mora - przeszkoda.

Anapneo
Wymowa: Anapneo
Opis: Zaklęcie udrożniające drogi oddechowe.
Etymologia: Z greki anapneo - oddychać.

Animato
Wymowa: Animato
Opis: Ożywia, kiedy zostanie rzucone w ciągu 5 minut.
Etymologia: Z łaciny animatum - ożywić.

Animo Cadere
Wymowa: Animo kadere
Opis: Oddzielenie ciała od duszy.
Etymologia: Z łaciny animus - dusza, cadere - upaść.

Aperacjum
Wymowa: Aperacjum
Opis: Ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.
Etymologia: Z łaciny apparare - pojawić się, a w języku angielskim odpowiednik pojawić się - to appaer.

Aqua Eructo
Wymowa: Akwa Erukto
Opis: Sprawia, że z różdżki tryska strumień wody, podobnie jak przy użyciu Aguamenti.
Etymologia: Z łaciny aqua - woda.

Aqua Ilusion
Wymowa: Akwa Iluzjon
Opis: Transmutacja 10-ciu guzików w 10 muszelek.

Arania Exumeri
Wymowa: Arania Eksumeri
Opis: Zadaje ból pająkom.
Etymologia: Z łaciny arania - pająk.


Aresto Momentum
Wymowa: Aresto Momentum
Opis: Najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Etymologia: Z łaciny momentum - czas.

Ascendio
Wymowa: Ascendjo
Opis: Pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony.
Etymologia: Z łaciny ascendo - wchodzić w górę.

Avada Kedavra
Wymowa: Awada Kedawra
Opis: Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i Śmierciożerców, a jedyną osobą, której udało się przeżyć jego działanie jest Harry Potter. Użycie go karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie. Pozostałe Zaklęcia Niewybaczalne to Cruciatus i Imperius.
Etymologia: Autorka przyznaje, że Avada Kedavra ma związek z formułą Abrakadabra. Po angielsku i łacinie cadaver znaczy trup.

Avis
Wymowa: Awis
Opis: Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Etymologia: Z łaciny avis - ptak.

Bąblogłowa
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Etymologia: Tłumaczenie polskie to zlepek słów bąbel i głowa.

Bernicovius
Wymowa: Bernikowius
Opis: Pali przeciwnika, aż zostanie popiół. Przeciwzaklęciem jest Impervius.

Bloodblons
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Potężne zaklęcie obronne. Zazwyczaj, gdy potężny czarodziej chce chronić swoje dzieci i swoja rodzinę używa właśnie tego zaklęcia.
Etymologia: Z angielskiego blood - krew.

Bombarda
Wymowa: Bombarda
Opis: Potrafi zniszczyć duże powierzchnie np. ściany.
Etymologia: Z angielskiego bombard - bombardować.

Bombarda Maxime
Wymowa: Bombarda maksima
Opis: Silniejszy odpowiednik zaklęcia Bombarda. Potrafi zniszczyć duże powierzchnie np. ściany.
Etymologia: Maxime użyte, aby podkreślić znacznie większą moc w porównaniu do zaklęcia Bombarda.

Bracchium Emendo
Wymowa: Brakhium Emendo
Opis: Powoduje znikanie kości (być może prawdziwe działanie miało być inne).
Etymologia: Z łaciny bracchium - ramię, emendo - korygować, poprawiać, ale też karać, co wyjaśniałoby zanik kości.

Braking
Wymowa: Brejking
Opis: Używane na miotłach, w celu osiągnięcia lepszego hamowania.

Carpe Retractum
Wymowa: Karpe Retraktum
Opis: Rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
Etymologia: Z łaciny carpeere - brać, tractum - ciągnąć.

Cave Inimicum
Wymowa: Kawe Inimikum
Opis: Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.
Etymologia: Z łaciny cavere - strzeć się, inimicus - nieprzyjaciel, wróg.

Cento Onis
Wymowa: Cento Onis
Opis: Przeciwzaklęcie Incendio. Powoduje, że ogień zostaje zgaszony przez niebieski dym. Różdżkę wznosimy do góry a następnie gwałtownie wskazujemy na ogień.

Chłoszczyść
Wymowa: Chłoszczyść
Opis: Czyści oraz porządkuje.
Etymologia: Prawdopodobnie zlepek polskich słów chłostać i czyścić.

Chorea Demoror
Wymowa: Korei Demoror
Opis: Przeciwzaklecie zaklęcia Tarantallegra, które powoduje zatrzymanie sie osoby tańczącej. Wystarczy wskazać na nogi zaczarowanej osoby, aby zielona nic oplotła je i uspokoiła.
Etymologia: Z angielskiego chorea - pląsawica.

Collardo
Wymowa: Kolardo
Opis: Wróg zaczyna się dusić.


Colloportus
Wymowa: Koloportus
Opis: Zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.
Etymologia: Z łaciny colligo - związać, porta - drzwi.

Confundus
Wymowa: Konfundo
Opis: Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimblewimble.
Etymologia: Z łaciny confusio - zamieszanie.

Confringo
Wymowa: Konfringo
Opis: Powoduje eksplozję danego obiektu.
Etymologia: Confing - wybuch.

Conjunctivitis
Wymowa: Konjunktiwitis
Opis: Oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Etymologia: Conjunctivitis - z łaciny medycznej: zapalenie spojówek.

Cruciatus
Wymowa: Krucjo
Opis: Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ofierze ogromny ból. Było często wykorzystywane przez Śmierciożerców do torturowania swoich ofiar. Innymi Zaklęciami Niewybaczalnymi są Imperius i Avada Kedavra.
Etymologia: Z łaciny crucio - torturować, tortura.

Deletrius
Wymowa: Deletrius
Opis: Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Etymologia: Z angielskiego delete - usunąć.

Densaugeo
Wymowa: Densaugeo
Opis: Wydłuża przednie zęby.
Etymologia: Z łaciny dens - ząb.

Deprimo
Wymowa: Deprimo
Opis: Dokładnie nie wiadomo, gdyż było użyte tylko raz, a wtedy zrobiło dużą dziurę na wylot w drewnianej podłodze.
Etymologia: Z łaciny deprimere - przygniatać, upokorzyć, zgnieść.

Depulso
Wymowa: Depulso
Opis: Odpycha, zaklęcie o podobnym działaniu to Flippendo.

Deroplaw
Wymowa: Deroploł
Opis: Transmutacja drewnianego krzesła w serwetkę.

Descendo
Wymowa: Descendo
Opis: Otwiera ukryte przejścia.
Etymologia: Z łaciny descendo, -ere - zstępować, schodzić.

Diffindo
Wymowa: Diffindo
Opis: Rozcina.

Diminuendo
Wymowa: Diminuendo
Opis: Zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Etymologia: Z włoskiego diminuendo - zmniejszać.

Draconifors
Wymowa: Drakonifors
Opis: Transmutuje posążki przedstawiające smoka w żywego, latającego smoka, którymi można przez krótki czas kierować.
Etymologia: Z łaciny draco - smok.

Drętwota
Wymowa: Drętwota
Opis: Oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Etymologia: Polska nazwa wzięła się od drętwienia.

Ducklifors
Wymowa: Daklifors
Opis: Transmutuje w małą kaczkę.
Etymologia: Z angielskiego duck - kaczka.

Duro
Wymowa: Duro
Opis: Przemienia w kamień.
Etymologia: Z hiszpańskiego duro - ciężki, twardy.

Dysponea Cruor
Wymowa: Dispnie krar
Opis: Zaklęcie powoduje uduszenie się krwią przez ofiarę.
Etymologia: Z angielskiego dyspnoea - duszności, cruor - skrzep.

Enervate
Wymowa: Enerwate
Opis: Uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem o działaniu regenerującym jest również Renervate.

Engorgio
Wymowa: Engorgio
Opis: Powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.
Etymologia: Z angielskiego engorge - wzdymać się, pęcznieć.


Episkey
Wymowa: Episkij
Opis: Niweluje uszkodzenia ciała.
Etymologia: Z greki episkeyazo - reperować.


Erecto
Wymowa: Erekto
Opis: Zaklęcie prostujące, stawiające.
Etymologia: Z łaciny erecto - stawiać.

Evanesco
Wymowa: Iwanesko
Opis: Powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.
Etymologia: Z angielskiego evanescence - przelotność.

Everte Statum
Wymowa: Ewerte Stati
Opis: Wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.

Expelliarmus
Wymowa: Ekspeliarmus
Opis: Rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę.
Etymologia: Z Łaciny expello - odpycham.

Expulso
Wymowa: Ekspulso
Opis: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

Ferraverto
Wymowa: Ferawerto
Opis: Zamienia zwierzę w puchar na wodę.

Ferula
Wymowa: Ferula
Opis: Opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).

Finite
Wymowa: Finite
Opis: Kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegre). Inną formą tego zaklęcia jest Finite Incantatem (powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegre).
Etymologia: Z łaciny finis - koniec.

Flagrate
Wymowa: Flagrate
Opis: Oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Etymologia: Z angielskiego flag - znacznik, rate - wskaźnik.

Flagrante
Wymowa: Flagrante
Opis: Zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.

Flippendo
Wymowa: Flipendo
Opis: Przesuwa dany obiekt, podobne jak Depulso.


Forcenti
Wymowa: Forsenti
Opis: Wzmacnia zaklęcie Drętwota.


Ferozavorio
Wymowa: Ferozaforio
Opis: Dzięki niemu miotła może przyspieszyć o 50 km/h (zaklęcie stosujemy w trakcie lotu), np. Błyskawica lecąca z maksymalną prędkością 150km/h, po działaniu zaklęcia przyśpiesza do 200km/h.

Furnunculus
Wymowa: Fernukulus
Opis: Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Etymologia: Z łaciny furunculus - czyrak.

Geminio
Wymowa: Geminio
Opis: Powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Etymologia: Z łaciny gemini - bliźnięta.

Glacius
Wymowa: Glasjus
Opis: Zamraża.

Glisseo
Wymowa: Glisseo
Opis: Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Etymologia: Z włoskiego gliss - ślizgać się.

Grippinjdo
Wymowa: Gripinido
Opis: Zaklęcie pozwalające łatwiej złapać jakiś przedmiot. Jest ono rzucane na kafle, żeby ścigającym łatwiej było je łapać jedną ręką.




Geminio
Wymowa: Geminio
Opis: Powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Etymologia: Z łaciny gemini - bliźnięta.

Glacius
Wymowa: Glasjus
Opis: Zamraża.

Glisseo
Wymowa: Glisseo
Opis: Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Etymologia: Z włoskiego gliss - ślizgać się.

Grippinjdo
Wymowa: Gripinido
Opis: Zaklęcie pozwalające łatwiej złapać jakiś przedmiot. Jest ono rzucane na kafle, żeby ścigającym łatwiej było je łapać jedną ręką.

Halbeipo
Wymowa: Halbajpo
Opis: Zaklęcie powodujące zmniejszenie o połowę liczby przedmiotów.

Herbivicus
Wymowa: Herbiwikus
Opis: Powoduje szybki wzrost roślin.
Etymologia: Z łaciny herbae - trawa, zioło, ivi - iść.

Homenum Revelio
Wymowa: Homenum Rewelio
Opis: Ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
Etymologia: Z łaciny homo - człowiek, revelo - odsłonić.

Igilais
Wymowa: Idżilajs
Opis: Transmutacja garści piasku w garść soli.

Immovilus, Immobilus
Wymowa: Immowilus, Immobilus
Opis: Spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).
Etymologia: Z łaciny im - anty (przeczenie), movius i mobilus związane jest z ruchem, z angielskiego move - ruch, mobile - ruchomy, z Łaciny mobilis - ruchomy.

Impedimento
Wymowa: Impedimento
Opis: Na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus.
Etymologia: Z łaciny im - przeczenie, pedi - nogi, mento - umysł.

Imperius
Wymowa: Imperio
Opis: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą. Innymi Zaklęciami Niewybaczalnymi są Cruciatus i Avada Kedavra.
Etymologia: Z łaciny imperiare - rządzić.

Impervius
Wymowa: Imperwius
Opis: Nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć); przeciwzaklęcie do Bernicovius; przydatne dla zawodników gry w quidditcha. Zaklęcie rzucone na gogle, powoduje odpychanie wody przez nie.
Etymologia: Z angielskiego impervious- nieprzepuszczalny, nieprzenikliwy.

Incarcerous
Wymowa: Inkarserus
Opis: Powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Etymologia: Carcer (czytaj karcer) - nazwa wyjątkowo niemiłej odmiany więzienia.

Incarcorpus
Wymowa: Inkarkorpus
Opis: Lewituje (unosi dany przedmiot).
Etymologia: Z Łaciny incare - wznosić, corpus - ciało w znaczeniu ciała materialnego (przedmiotu), a nie ludzkiego.

Incendio
Wymowa: Icendio
Opis: Podpala. Zaklęciem o działaniu podpalającym jest również Lacarnum Inflamare. Etymologia: Z galicyjskiego incendio - ogień.

Innaminitus Conjurus
Wymowa: Innaminitus Konjurus
Opis: Ożywia zdjęcia, plakaty.

Lacarnum Inflamare
Wymowa: Lakarnam Inflamare
Opis: Umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Etymologia: Z łaciny lacarnum - wystrzelić, inflamare - podpalić.


Lapifors
Wymowa: Lapifors
Opis: Transmutuje w króliki.


Legilimens
Wymowa: Legilimens
Opis: Umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Etymologia: Z łaciny legi - czytać, mens - rozum.

Levicorpus
Wymowa: Lewikorpus
Opis: Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół, lub daleko odrzuca przeciwnika. Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus, a innym zaklęciem lewitującym jest Wingardium Leviosa.
Etymologia: Levi (łac. wznosić) i corpus (łac. ciało).

Levinoxi
Wymowa: Levinoksi
Opis: Transmutacja 10-ciu chusteczek w 10 zwojów pergaminu.

Liberacorpus
Wymowa: Liberakorpus
Opis: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Etymologia: Libera (łac. wolność) i corpus (łac. ciało).

Locomotor
Wymowa: Lokomotor
Opis: Służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (z łaciny mortis - śmierć, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.). Zaklęciem o podobnym działaniu jest Mobiliarbus. Przeciwzaklęciem jest Immobilus.

Lumos
Wymowa: Lumos
Opis: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego) i Lumos Solem (z łaciny solara - Słońce rozumiane jako światło, działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych. Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.
Etymologia: Z łaciny lumen - światło.

Melofors
Wymowa: Melofors
Opis: Zamienia daną część ciała w dynię.

Mimblewimble
Wymowa: Mimbolłimbol
Opis: Powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.

Mitto Sente
Wymowa: Mito Sente
Opis: Padaczka.

Mobiliarbus
Wymowa: Mobiljarbus
Opis: Służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.

Mobilicorpus
Wymowa: Mobilikorpus
Opis: Przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Etymologia: Z angielskiego mobile - ruchomy, corpse - ciało w znaczeniu ciała materialnego (przedmiotu), a nie ludzkiego.

Morsmordre
Wymowa: Morsmorde
Opis: Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak - świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.
Etymologia: Z łaciny mortis - śmierć i mordre - gryźć.

Mortaddin
Wymowa: Mortadin
Opis: Bardzo potężne zaklęcie uśmiercające. Prawie nigdy nie udaje się go odbić, ma taka moc że mogło by zabić 300 smoków za jednym razem. Jest o wiele mocniejsze niż Avada Kedavra.

Muffliato
Wymowa: Mufliato
Opis: Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego. Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.
Etymologia: Z angielskiego muffle - przytłumić, stłumić.

Mythal
Wymowa: Mythal
Opis: Potężne zaklęcie obronne. Tylko to zaklęcie może odbić klątwę Mortaddin, ale rzadko się to udaje. Takimi czarami najczęściej chroniło się szkoły magii i domy. Używali jej też magicy zajmujący się czarną magią.

Nigtycryt
Wymowa: Nigtkrajt
Opsi: Zaklęcie podobne do dzisiejszego Accio, tylko teleportowało dana rzecz nawet z drugiego końca świata. Nie miało znaczenia jakiej wielkości jest dany przedmiot.

Non Libera Suscepta
Wymowa: Non Libera Seskepta
Opis: Ubezwłasnowolnienie. Wykorzystywane w celu wymuszenia na kimś własnej woli.
Etymologia: Z łaciny non - nie, libera - wola, susceptum - wziąć, podjąć.

Nox
Wymowa: Noks
Opis: Odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos - gasi światło na końcu różdżki.
Etymologia: Z łaciny nox - noc.

Obscuro
Wymowa: Obskuro
Opis: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Etymologia: Z angielskiego obscure - zaciemnić, zakryć, zasłonić.

Oowolda
Wymowa: Uwolda
Opis: Transmutacja wykałaczki w igłę.


Orbis
Wymowa: Orbis
Opis: Pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Etymologia: Z łaciny orbis - koło, okrąg.

Orchideus
Wymowa: Orchideus
Opis: Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta.
Etymologia: Z angielskiego orchids - orchidee.

Oppungo
Wymowa: Oppungo
Opis: Zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę.
Etymologia: Z łaciny oppungo - atakuję.

Perriculum
Wymowa: Perikulum
Opis: Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwony snop iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca). Zaklęciem również wystrzeliwującym iskry (ale służące do ataku) jest Relashio.
Etymologia: Z łaciny perriculum - niebezpieczeństwo.

Peskipiksi Pesternomi
Wymowa: Peskipiksi Pesternomi
Opis: Być może (gdyż nie zadziałało) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.

Pesto
Wymowa: Pesto
Opis: Transmutacja pergaminu w księgę.

Pinennpa
Wymowa: Pinenpa
Opis: Transmutacja igły w zapałkę.

Pirkaulus Dugulus
Wymowa: Pirkalus Dagulus
Opis: Transmutacja rękawiczek w skarpetki.

Portus
Wymowa: Portus
Opis: Zamienia dany obiekt w świstoklik.
Etymologia: Z łaciny porta - brama, drzwi.

Pracidimento
Wymowa: Prakidimento
Opis: Transmutacja szafy w grzejnik.

Priori Incantatem
Wymowa: Prior Inkantato
Opis: Wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Etymologia: Z łaciny prior - poprzedni, incantamentum - zaklęcie.

Pripendo
Wymowa: Pripendo
Opis: Transmutacja czajnika w księgę.

Protego Horriblis
Wymowa: Protego horriblis
Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.

Protego Totalum
Wymowa: Protego Totalum
Opis: Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.
Etymologia: Z łaciny protego - chronić, totalum - całkowicie.

Piertotum Locomotor
Wymowa: Piertotum Lokomotor
Opis: Ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp..
Etymologia: Piertotum, pierto - figury, locomotor - lokomocja, poruszać.

Quiddspells
Wymowa: Kłidspels
Opis: Zaklęcie wywołujące różne efekty (zależy to od tego na którą piłkę je rzucimy); kafel jest zaczarowany tak, żeby spadał na ziemię wolniej, niż fizycznie powinien; złoty znicz jest zaczarowany tak, żeby nie wylatywał za obręb boiska i żeby jak najdłużej starał się nie dać się złapać; tłuczki są zaczarowane w ten sposób, żeby starać się zwalić jak największą ilość zawodników z miotły

Quietus
Wymowa: Kwijetus
Opis: Osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffilato.
Etymologia: Z angielskiego quiet- cisza.

Reducio
Wymowa: Reducio
Opis: Redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.

Reducto
Wymowa: Redukto
Opis: Niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.


Relashio
Wymowa: Relaszio
Opis: Sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby lub do np. spalenia łańcuchów.
Etymologia: Z angielskiego release - uwolnić.

Reparo
Wymowa: Reparo
Opis: Naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary).
Etymologia: Z Łaciny reparo - naprawiać.

Repello Mugoletum
Wymowa: Repelo Mugoletum
Opis: Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Etymologia: Z łaciny repel - odpychać, mugoletum odnosi się do mugoli.

Rictusempra
Wymowa: Riktusempra
Opis: Jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Etymologia: Łac. semper - zawsze.

Riddiculus
Wymowa: Riddikulus
Opis: Zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Etymologia: Z angielskiego riddiculous - absurdalność.

Riruingo
Wymowa: Rirajngo
Opis: Transmutacja żółwia w czajnik.

Rytmiduff - zaklęcie zmuszające do ogromnego wysiłku fizycznego, prowadzącego w godzinę do śmierci.

Salvio Hexia
Wymowa: Salwjo Heksja
Opis: Ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Sectumsempra
Wymowa: Sektumsempra
Opis: powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
Etymologia: Z łaciny sectum - ciąć, semper - zawsze.

Serpensortia
Wymowa: Serpensortia
Opis: Wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Etymologia: Z angielskiego serpent - wąż.

Servenedes
Wymowa: Serwenides
Opis: Łamie wszystkie kości.

Sezam Materio
Wymowa: Sezam Materjo
Opis: Usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.

Silencio
Wymowa: Silensjo
Opis: W przeciwieństwie do podobnych zaklęć - Quietus czy Muffilato - wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.
Etymologia: Z hiszpańskiego silencio - cisza.

Skurge
Wymowa: Skerdż
Opis: Usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy).

Snufflifors
Wymowa: Snaflifors
Opis: Transmutuje latające książki w myszy.

Sonorus
Wymowa: Sonorus
Opis: Zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffilato i Silencio.
Etymologia: Z łaciny sonus - głos.

Sorris
Wymowa: Sorris
Opis: Wypala oczy.

Spongify
Wymowa: Spondżifaj
Opis: Zamienia dywaniki Spongifus w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.

Supraco
Wymowa: Suprako
Opis: Transmutacja filiżanki w kociołek cynowy (rozmiar 1)

Szatańska Pożoga
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.

Trusetium - zaklęcie paraliżujące umysł. Osoba trafiona zaklęciem nie potrafi jasno myslec przez 20 minut.Zachowuje sie otępiale.

Vierteleipo
Wymowa: Firtelajpo
Opis: Zaklęcie powodujące zmniejszenie liczby przedmiotów czterokrotnie.

Vipera Ivanesca, Vipera Evanesca
Wymowa: Wipera Iwaneska, Wipera Ewaneska
Opis: Sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół.
Etymologia: Z łaciny vipera - żmija.

Vivus Corpus Mortuum
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Ożywianie trupów. Zaklęcie nieodwracalne - niemożna ponownie uśmiercić wskrzeszonego.
Etymologia: Z łaciny vivo - żyć, angielskiego corpus - ciało i łacińskiego słowa mortis - śmierć.

Volate Asenderay
Wymowa: Volate Asenderaj
Opis: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.

Waddiwasi
Wymowa: Ładiłasi
Opis: Odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.
Etymologia: Od szwedzkiego vadd (pol. coś miękkiego) i francuskiego vas y (pol. idź tam).

Wingardium Leviosa
Wymowa: Wingardium Lewiosa
Opis: Unosi wskazany obiekt.
Etymologia: Połączenie wing (ang. skrzydło), arduus (łac. wysoki, stromy) i levo (łac. wznosić, lewitować).

Zaklęcie Braku Rąk
Pisownia: None Manus
Wymowa: Nan Menjus
Opis: Pozbawia przeciwnika rąk. Ręce odrastają po 5 dniach.
Etymologia: Z angielskiego none - brak i manus - ręka

Zaklęcie Czterech Stron Świata
Wymowa: Wskaż mi
Opis: Różdżka obraca się w kierunku północnym.

Zaklęcie Fideliusa
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne)
Opis: Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum). Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Etymologia: Prawdopodobnie od nazwiska czarodzieja, który wymyślił to zaklęcie - Fidelius, lub od łacińskiego słowa fidelis oznaczającego osobę zaufaną, powiernika.

Zaklęcie Kameleona
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
Etymologia: Z polskiego od nazwy zwierzęcia kameleona, który potrafi zmieniać kolor swojej skóry na taki, który upodabnia go do otoczenia.

Zaklęcie Liny
Pisownia: Retinaculum
Wymowa: Retinakulum
Opis: Otacza przeciwnika linami krępując jego ruchy.

Zaklęcie Paraliżu
Pisownia: Paralisys
Wymowa: Paralisis
Opis: Zaklęcie paraliżuje ofiarę. Nietrwałe, działa 3 godziny. Zaklęcie o podobnym działaniu to Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała.

Zaklęcie Patronusa
Pisownia: Expecto Patronum
Wymowa: Ekspekto Patronum
Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Etymologia: Z łaciny expecto - oczekuję, patronus - obrona.

Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała
Pisownia: Petrificus Totalus
Wymowa: Petrifikus Totalus
Opis: Powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.
Etymologia: Z greki petros - kamień, petra - skała, skamienienie.

Zaklęcie Poduszkujące
Pisownia: Kissenvius
Wymowa: Kisenwius
Opis: Zaklęcie to zapewnia niewidzialny efekt na miotle, jakby się siedziało na poduszce.

Zaklęcie Poplątania Nóg
Pisownia: Plectere Crus
Wymowa: Plekteri Kras
Opis: Osobie, na którą zostało rzucone zaklęcie, plączą się nogi.

Zaklęcie Proteusza
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.
Etymologia: Z polskiego (przetłumaczone) od imienia Proteusz (w mitologii greckiej Proteusz posiadał zdolność zmieniania swojej postaci, co może odnosić się, do zmian zachodzących w przedmiotach).

Zaklęcie Swobodnego Zwisu
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Unosi i przemieszcza przedmioty.

Zaklęcie Tarczy
Pisownia: Protego
Wymowa: Protego
Opis: Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblis.
Etymologia: Z łaciny protego - chronić.

Zaklęcie Węża
Pisownia: Serpens Draco
Wymowa: Serpens Drako
Opis: Wyczarowanie węża.
Etymologia: Z angielskiego serpent - wąż, z łaciny draco - smok.

Zaklęcie Zapomnienia
Pisownia: Obliviate
Wymowa: Obliwiate
Opis: Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Etymologia: Z łaciny oblitteratio - zapomnienie.

Zaklęcie Zniknięcia
Pisownia: Effugere
Wymowa: Efudżer
Opis: Zaklęcie zniknięcia, zaklęcie podobne do Zaklęcia Kameleona.

Zatos
Wymowa: Zatos
Opis: Przydaję się, gdy zawodnik traci kontrolę nad miotłą. Po użyciu zaklęcia miotła automatycznie ląduje na ziemi.

Zeiutmy
Wymowa: Brak (całkowicie niewerbalne)
Opis: Klątwa diabelstwa. Gdy ktoś będzie nosił ta klątwę będzie diabelstwem (półczłowiekiem i pół przeklętym). Tego czaru nikt od dawna nie używał oprócz czarnoksiężników, ponieważ nikt na to nie zasługuje. Klątwa ta nie mija nawet po 1000 lat. Przenosi się na kolejne pokolenia.


PRZYKŁAD

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
wizerunek św pawła skyrim mody wierszyk o arku dzieciecy psycholog bydgoszcz gothic multiplayer pl